TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik...

loading...


TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik...




Taliban bereaksi keras atas ancaman india terhadap ulama tersohor dokter zakir naik.sejurus ulama itu melaporkan niatnya buat tidak pulang ke india guna kerana dituduh sebagai pengganas agama.

 dikutip dari malaysia today,  minggu ini, zakir naik sekali lagi menegaskan bahawa dirinya bersedia ditilik atas tuduhan menyebarkan propaganda terorisme seperti yang mahu diselidik autoriti india, namun dia cuma mahu elak sebarang ancaman siksa buat dirinya.

 “saya tidak mahu disiksa, ” katanya, minggu ini. “saya sudah berkata kalau hendak jalankan penyiasatan atau temubuat perkara tersebut boleh dibuat melalui skype, telepon, mahupun rakaman video, ” ucapnya.

 “jika aku pulang ke India, mereka hendak menyiksa aku. buat apa aku kembali? ” tutur laki - laki yang telah jadi penduduk tetap malaysia sepanjang 5 tahun terakhir itu.

terlebih lagi zakir naik mempersilakan pemerintah india mencarinya di malaysia jika mereka mahu libatkan interpol dalam penyiasatan berkaitan terorisme terhadapnya. menurut Dr Zakir penyiksaan, adalah perkara biasa di India terhadap umat muslim.

zakir naik dikala ini masih jadi buruan pihak india dalam kaitan dengan penyelidikan permasalahan terorisme. organisasi yang dipandu zakir naik, islamic research foundation (irf) , jadi fokus penyelidikan terpaut dengan terorisme di india. organisasi itu telah dilarang di india.

sedangkan itu, juru bicara taliban, zabihullah mujahid berkata kalau ancaman itu menggambarkan wujud penghinaan tehadap umat islam di dunia.

 “kami tidak hendak membiarkan perkara itu terjadi. seandainya satu helai saja rambut doktor zakir naik jatuh akibat siksaan polis india, kami tidak dapat jamin New delhi masih wujud seperti sekarang, ” ucap mujahid, dikutip dari afp.

seperti semua tahu, taliban baru saja menggoncang dunia dengan melaksanakan penyerangan terhadap suatu pangkalan tentera afghanistan.

akibat gempuran itu, lebih dari 100 orang maut dan juga cedera. seseorang pejabat berkata kepada reuters, paling tidak terdapat 140 tentara maut dan juga banyak yang cedera. pejabat lain berkata, jumlah korban tewas dapat lebih banyak lagi.
loading...

0 Response to "TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik..."

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
#headlineatas { opacity:1.0; height:auto; width:auto; position:absolute; top:380px; left:85px; align:center; border-bottom:1px #005094 solid; border-bottom:0px blue solid; color:#333; padding:0px; z-index:1001; font-size:13px;}
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close